پنل کاربری مشترکین تل کارت > راهنما > دانشنامه > مزایا و محدودیت های تلفن اینترنتی


مزایا و محدودیت های تلفن اینترنتی




 شبكه های مخابراتی که جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان امروز هستند، بیشترین سهم را در تبادل اطلاعات و اخبار بر عهده دارند. امروزه این فناوری كه قدمتی بیش از صد سال دارد، صورت پیشرفته تری به خود گرفته و خود را با نیازهای جدید تطبیق داده است. با پیشرفت تکنولوژی و مطرح شدن شبكه های كامپیوتری (به خصوص اینترنت) و امكان برقراری ارتباط به صورت سوییچ بین بسته های داده، (Packet Switching) ارسال داده بر روی این شبكه ها به صورت جدی مطرح شد و در تمامی موارد موفقیت آمیز نمود.
خدمات تلفن بین المللی اینترنتی VoIP
در جایی كه اطلاعات منتقل شده بر روی شبكه های كامپیوتری شكل صوتی به خود بگیرند VoIP ۱ مطرح میشود. شایان ذکر است كه برای داشتن یك ارتباط از نوع VoIP باید شبكه های بر پایه پروتكل IP داشته باشیم. حال با توجه به این كه بزرگترین شبكه بر پایه VoIP شبكه اینترنت است، به طور معمول از این فناوری به عنوان منتقل كننده صدا بر روی شبكه اینترنت یاد می شود. یکی از دلایل مهم پیشرفت روزافزون VoIP یا همان انتقال صدا بر روی بستر اینترنت را می توان کم هزینه بودن انتقال صدا و استفاده از بستر موجود داده ها در جهت انتقال صدا دانست.
خدمات IP PBX برای شرکت ها
امروزه در اکثر سازمانها، هزینه زیادی صرف تماس های تلفنی داخلی، بین شهری و بین المللی و یا پاسخگویی به مشتریان می گردد. استفاده از سیستم های تلفنی مبتنی بر شبکه های IP امکان مکالمه رایگان بین مرکزها، همچنین مکالمه های بین المللی با هزینه کم را با کیفیت قابل قبولی ارائه میکند. این سیستم افزون برآنکه همه امکانات سیستم های تلفن سانترال معمولی را پشتیبانی می کند، امکانات متنوع دیگری از جمله صندوق صوتی، پاسخگویی خودکار و امکان تماس مستقیم بین المللی کم هزینه با گوشی تلفن را نیز فراهم کرده و به این جهت که از ساختار شبکه های کامپیوتری معمولی استفاده میکند، نیازی به کابل کشی مجزا برای راه اندازی این سیستم وجود ندارد.
مزایای سرویس IPPBX برای شرکت ها
تماس رایگان بین دفترهای شرکت در هر نقطه داخل یا خارج از کشور با کیفیت مطلوب
استفاده بهینه از پهنای باند و کانال های انتقال
کاهش هزینه نگهداری سیستمها
قابلیت افزایش ظرفیت با هزینه کم
امکان برقراری ارتباط بین مشترک های تلفنی و کامپیوتر
ترکیب کلیه سرویس هایی مثل Voice Mail, E-mail و یکپارچه نمودن سرویسها
ارائه سرویس کنفرانسهای چند جانبه
و امکانات دیگر دستگاه ....

آیا این پاسخ به شما کمک کرد?

افزودن به مورد علاقه ها افزودن به مورد علاقه ها    پرینت این مقاله پرینت این مقاله

در همین زمینه
استریسک چیست؟ (مشاهدات: 1073)